Civil Mağazacılık, Azure ile bulutun gücünden yararlanıyor.

Civil Mağazacılık, Azure ile bulutun gücünden yararlanıyor.


Bebek ve çocuk alışverişi alanında Türkiye’nin öne çıkanisimlerinden olan Civil Mağazacılık, bulut platformunu, kapsamlıprojelendirmelerle yürüten örnek kurumlardan biri. Online satıştan perakendeoperasyonlarına bulut entegrasyonunu ihtiyaçlarına göre başarıyla hayatageçiren firmanın bulut yolculuğunda başından sonuna kadar iş ortağı olarakdestek veriyor olmak bizleri de gururlandırıyor.

Civil Mağazacılık, İstanbul’da Kartal Cevizli’de 1996yılında kurulan bir firma. Hedef kitlesi 0-14 yaş çocuk tekstil ve diğerihtiyaçlar olan firmayı rakiplerinden ayıran en önemli nokta market tarzıtekstil mağazacılık konseptine yönelmeleri. Kaliteli ürünleri uygun fiyatlamüşterileriyle buluşturmaya odaklanan Civil Mağazacılık, şu anda 65’i yurtiçinde olmak üzere toplam 70 kadar mağazasıyla sadece Türkiye’de 150 binmetrekareyi bulan toplam satış alanına sahip. 3000 kadar çalışanı olan Civil,650 kadar markayı bünyesinde barındırmakta. "0-14 Yaşta Yok Yok"ilkesiyle 45 binin üzerindeki ürünle müşterilerine hizmet sunan Civil, bulutataşınma hikayesini bulut platformun sunduğu akıllı teknolojileri kapsayacak birkurguyla yönetiyor.

Azure ile stratejik işbirliği

Azure’u bundan üç yıl önce, bulut sistemle ilk entegreçalışmaları kapsamında kullanmaya başlayan kurum ilk etapta NAS (NetworkAttached Storage) cihazlarının replikasyonunu tutmak için 50 terabaytlık birkonteynır yapısını Azure’a taşımaya başladı. Bu andan itibaren başta yapay zekateknolojileri olmak üzere Azure’un sunduğu birçok hizmet ve özelliği deprojelendirmeye başladılar.

Kurum 2019’da Azure üzerinde dikey anlamda bir ivmeyakalamayı amaçlarken 2020’de ise uygulamaya alınan özellikleri dahaderinlemesine kullanmayı hedefliyor. Şu anda paneller üzerinde konteyner ve webapp yapılarından sanallaştırmaya farklı alanlarda geliştirmeler yürütülmekte.

Azure ile regülasyonlara hızlı ve tam uyum

Civil Mağazacılık’ın bulut yolculuğuna dair detaylarıpaylaşan Civil Mağazacılık A.Ş. Bilgi Teknolojileri Müdürü Abdulaziz Akyol,Türkiye’de ‘özel bulut’ kavramına genel eğilim bir olduğunu, bunun ananedenlerinden birinin de Kişisel Verileri Koruma Kanunu (KVKK) ve Genel VeriKoruma Regülasyonu (GDPR) gibi veri gizliliği konusundan kaynaklandığınıbelirtiyor. İşte bu noktada Microsoft’un kapsamlı çözümler sunacağına inanarakAzure’u tercih eden kurum, gerçek bulut hizmetinin barındırmadan öte özelliklersunması gerektiğini belirtiyor.

Farklı ihtiyaçlar ve farklı projeler için Azure

Azure’da proje bazlı aksiyon alan kurum, ihtiyacına göreAzure’da bulunan servislerin sağlayacağı katma değerleri değerlendirerekplanlamalarını yapıyor. Azure’un burada çok ciddi yelpaze sunmasıyla projelerson halini alıyor. Akyol süreci şöyle özetliyor, “Yapmak istediğimiz şeyleriAzure’da mı konumlandıralım başka bir çözümle mi ilerleyelim dediğimizde, Azurehep bir gelişme içinde olduğu için aklımızdakini de şekillendiren bir öğrenmesüreciyle sonuçlanıyor.”

Azure ile daha uzun yol alacaklarını belirten Akyol, şu andaAzure’daki stratejik projelerinin %30 oranında gerçekleştiğini, 2020’nin sonunakadar birçok servisi kullanmayı planladıklarını, ancak projelendirme esnasındaplana dahil ettikleri pek çok Azure hizmet ve özelliğinin de karşılarınaçıktığını belirtiyor. Makine öğrenmesi, sanal makine yapıları, hibrit bulutyapılandırması, Azure haritalar gibi servisler ile Civil’in yoğun ve bir okadar heyecan verici bir ajandası var.

Yüzünü geleceğe dönen projeler

Yapay zeka ve makine öğrenmesinin bulundukları sektördebüyük faydalar sağlayacağını belirten Akyol, bu alanda dört modüllü birprojeleri olduğunu ve şu an veri entegrasyonuna geçtiklerini bildiriyor.Azure’da yapay zekanın verdiği kararlardan, merkezi raporlara çok ciddideğerlendirmeler yapıldığını belirten Akyol, şu anda raporlamaya geçmek üzereolduklarını, tamamladıkları 4 modüle ek olarak 3 modülü daha hayatageçireceklerini belirtiyor.

Tekstil sektöründe tedarikçiye sipariş verme, ürünü lojistikolarak alma, mağazaya gönderme gibi birçok adım olduğunu belirtiyor ve ekliyor,“Burada sipariş alma süreçleri, tahmin süreçleri, ürünlerin merkeze gelmesüreçleri var, bunların merkezde mal kabulleri, mağazalardan alınan raporlarile mağazalara dağılım gibi yaklaşık 15 aşamalık pek çok süreç var. Buaşamaları tamamen yapay zeka üzerinde yapılandırmayı planladık ve bitirdik.Bunun kapasite planlama ve benzeri üç modelle de devamını getireceğiz. Sadecetedarikçiden mağazaya giden sürecin haricinde artık mağazada da bir ürününtutulma süresi, raf ömrü, stoklama ve benzeri alanlarda mağaza kanadına gideceküç modül daha geliştirmeyi planlıyoruz.”

Ortak payda: Global aksiyonlar, esneklik ve güven

Civil’in global pazarda yer edinmeye çalışması ileMicrosoft’un globalliği yolları kesiştiren bir diğer unsur. Azure’un sunduğuesneklik de Civil’in esneklik stratejisiyle uyuşuyor. Stratejik paralelliğe ekolarak global aksiyonları karşılaması da bir diğer önemli undur. E-ticaretsayfalarının yurtdışında bir bacağının direkt Azure üzerinde konumlandırılması,burada GDPR alanında sağlanan avantajlar, Azure’un sürekli gelişmesi ve heryerden yönetilebilmesi bu uzun soluklu iş ortaklığının arka planındaki diğerönemli unsurlar.

Yapay zeka alanından yedeklemeye servis olarak sağlayanyapısıyla Microsoft güç birliği açısından Civil için kritik öneme satış. BTolarak iç operasyondan son kullanıcıya sorunsuz, kesintisiz, güvenilir birteknolojiyi sunmayı amaç edinen Civil için, iyi bir satışın iyi bir sistemlekarşılanması olmazsa olmazlardan biri. Bugün yönettikleri ve planladıklarıAzure projelerinin de hep bunun üstüne kurulu olduğunu belirtiyorlar.

Microsoft yapay zekadan servislere, web’den mobile veyazılıma her şeyi entegre karşılarken uçtan uca destek sağlıyor. İşte Civil’inkullanmak istediği şey tam da bu güç.

Civil Mağazacılık, Azure ile bulutun gücünden yararlanıyor.